3 weken, 6 vluchten - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Anne-Claire Peeters - WaarBenJij.nu 3 weken, 6 vluchten - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Anne-Claire Peeters - WaarBenJij.nu

3 weken, 6 vluchten

Blijf op de hoogte en volg Anne-Claire

02 September 2017 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Op het moment dat ik dit schrijf woon ik alweer bijna een week in Amerika, maar laat ik beginnen bij het begin.
Voordat ik naar Amerika vertrok ben ik eerst nog een lekker weekje naar Ibiza geweest samen met mama en mijn zusje. Oh wat was het daar heerlijk zeg! Die Spaanse zon, het blauwe water en niet te vergeten het eten. Ik denk niet dat ik ooit ergens zo’n lekker paella heb gegeten als daar. De week is voorbijgevlogen en in die week heb ik niet heel veel meer gedaan dan in de zon gelegen, gezwommen en gegeten. Ook ben ik naar Formentera geweest, dit is trouwens echt een aanrader! Die zee, zooooooo mooi.

Na dat heerlijke weekje vakantie was mijn laatste week in Nederland aangebroken, dit was een week met een dubbel gevoel. En dat gevoel is er eigenlijk nog steeds een beetje. Want ik had/heb natuurlijk super super super veel zin in dit nieuwe avontuur maar ik moet ook veel achter laten en dat is niet altijd even makkelijk. Ik heb deze week nog veel leuke dingen gedaan met vriendinnen, vrienden, Tim en familie. Deze week woonden ik ook niet meer in Eindhoven maar weer bij mijn mama, dit was ook wel weer even leuk, en niet te vergeten het afscheidsfeestje wat mijn zusje voor mij georganiseerd had. Daar was ik me toch een partij blij mee jongens! En wat was ik verrast, natuurlijk wist ik dat er een feestje zou komen want ik ben natuurlijk niet achterlijk maar wanneer die was? Ergens in die week maar geen idee welke dag. Uiteindelijk bleek het feestje meteen de zondag na mijn vakantie te zijn, toen ik thuiskwam van een heerlijke en supergezellige lunch met mijn allerliefste oma (die uiteraard ook in het complot zat) was het hele huis gevuld met mensen. Wederom een heerlijke dag dus.

De rest van deze week heb ik zoals ik net al zei vooral leuke dingen gaan, en voorruit ook nog twee dagen gewerkt.

En toen was het toch echt tijd om te gaan. Afgelopen zaterdag middag heb ik nog gezellig met mama en mijn zusje gelucht en daarna zijn Tim en ik naar mijn papa gegaan, daar hebben we nog lekker geborreld, zijn we even het dorp in gelopen, hebben we iets gegeten en ’s avonds redelijk op tijd gaan slapen omdat we heel vroeg moesten vertrekken. Om 03:45 ging onze wekker en was het tijd om naar Schiphol te gaan, papa en Tim hebben mij samen weggebracht. Mijn eerste vlucht richting Atlanta vertrok om 08:30, we waren rond 05:45 al op Schiphol en hadden verwacht genoeg tijd te hebben om nog even samen te ontbijten en wat te drinken. Dit bleek niet het geval te zijn, nadat ik mijn koffers had ingecheckt (wat natuurlijk weer lang duurder omdat ze uiteraard te zwaar waren en ik er dingen uit moest halen) hebben we nog heel snel een mini ontbijtje naar binnen kunnen werken en daarna moest ik afscheid gaan nemen. Natuurlijk heb ik helemaal niet gehuild en had ik het er ook totaal niet moeilijk mee. Dit geloof natuurlijk niemand want iedereen die mij kent weet dat ik daar als kind met krokodillentranen heb gestaan haha. Afijn, die eerste vlucht naar Atlanta heb ik dus maar op het nippertje gehaald omdat ik door verschillende security checks moest die best wel wat tijd in beslag namen. De eerste vlucht duurde maar liefst 9 uur, even serieus jongens dat is echt geen doen hoor! Wat was ik blij dat die 9 uur om waren, natuurlijk kon ik weer niet slapen in het vliegtuig maar ik kon wel films kijken! Dus dat maakten het wel iets draaglijker. Toen ik in Atlanta was, moest ik weer door 2 security checks (ja echt waar!) en daarna mocht ik fijn 3 uurtjes wachten. Ik zo moe dat ik niet eens de moeite heb genomen om te gaan shoppen, dit is echt uniek. Na het wachten vertrok mijn volgende vlucht naar Tampa, Florida. Want ik heb eerst een weekje in Florida gezeten voor een trainingsweek.

Na maar liefst 20 uur reizen kwam ik aan in mijn hotel in St. Petersburg. Ik heb snel wat gegeten en ben toen mijn bedje in gekropen want jeetje mina ik was echt compleet uitgeput. Ik verwacht heel goed te slapen en geen jetlag te hebben maar dit bleek valse hoop te zijn. Ik werd midden in de nacht wakker omdat het voor mijn gevoel ochtend was. In Nederland was het natuurlijk ook ochtend maar bij mij was het 6 uur vroeger. Dus de jetlag was goed aanwezig en daar heb ik de eerste 4/5 dagen flink wat last van gehad. Daarna werd het beter, en nu zit ik denk ik wel in het nieuwe ritme. De trainingsweek bestond vooral uit lessen over de ontwikkeling van kinderen, dit was voor mij vooral herhaling omdat ik eigenlijk alles al gehad had op school. Maar het was wel fijn om wat nieuwe mensen te leren kennen.

Afgelopen vrijdag (1 september) was het tijd om naar mijn host familie te vliegen, ik vloog eerst naar Philadelphia en daarna door nar Pittsburgh. Eindelijk mijn eindbestemming! Deze reis viel tegenover die van vorige week reuze mee, het heeft me slechts 7 uurtjes gekost. Eenmaal bij mijn host familie heb ik mee gegeten en een filmpje gekeken, maar vrij vroeg naar bed gegaan omdat ik supermoe was van het reizen.

Het is een iets langer verhaal geworden als ik oorspronkelijk in gedachten had, hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen. Via deze weg wil ik iedereen thuis op de hoogte houden van mijn avontuur. De volgende keer hoop ik jullie meer te kunnen vertellen over mijn leven hier in Pittsburgh, voor nu is het vooral nog erg wennen denk ik maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Veel liefs van mij!

X

  • 02 September 2017 - 21:27

    Esther:

    Hoi Anne, leuk om je verslag te lezen! Zo blijven we toch een beetje op de hoogte :)
    Veel succes en liefs van ons xxx

  • 02 September 2017 - 21:34

    Mama:

    Hoi meid, wat een leuk verslag. Zo kunnen we hier in het Hollandse lekker meegenieten en je avontuur ook een beetje beleven. Kei leuk! Love you, mams xxx

  • 02 September 2017 - 21:59

    Jolanda Rikmans:

    Hoi Anne....wat superleuk om te lezen en wat vind ik jou ongelooflijk stoer!!!...ik ben nou al benieuwd naar het volgende verslag!!!!...liefs vanuit Asten NL

  • 02 September 2017 - 23:31

    Lisanne:

    Wat leuk om te lezen, en wat is de week snel voorbij gegaan! Geniet ervan bij je gast familie! Heel veel liefs en knuffels, ook van Sophie xxxxx

  • 02 September 2017 - 23:34

    Annette:

    Leuk om te volgen hoe het met je gaat. Doe de groetjes aan Renée, Steven, Ollie en Theo van mij. Xxx

  • 03 September 2017 - 17:49

    Oma Diny:

    heel leuk anne nu ben ik ook een beetje op de hoogte ik vind jou een kanjer liefs oma xx


  • 04 September 2017 - 13:09

    Hannie Slegers:

    Hey meid wat een avontuur ...
    Spanned kei stoer Ben ook appe trots op je
    Ik ga je volgen dikke kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Claire

Actief sinds 16 Aug. 2017
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 2552

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2017 - 27 Augustus 2018

Pittsburgh

Landen bezocht: